יום חמישי, 15 בדצמבר 2016

9 כללים לעיצוב סלון

בחרו פריט מרכזי
ספה ושטיח בצבעים תואמיםבכל מכלול צריך להיות מרכז כלשהו. לאורך שנים רבות, המרכז בסלונים השונים היה מקלט הטלוויזיה. פעמים רבות זה נכון גם היום, רק שהטלוויזיה הפכה למרקע פלזמה שתלוי על הקיר. בחירת הפריט המרכזי יכולה להעיד רבות על תחומי העניין ועל הערכים של דיירי המקום. כיום ניתן לראות סלונים שבהם המרכז הוא דווקא מערכת סטריאו חדשנית, כוננית ספרים, או אפילו שולחן אוכל. יש לבחור את הפריט שמשחק את התפקיד החשוב ביותר בסלון ולבנות את כל המערך סביבו.

פנו מקום ליד החלונות
על מנת שהחדר יהיה כמה שיותר מואר ומזמין, כדאי לתת לאור "גישה חופשית" לחדר. זה אומר שאין צורך להעמיד רהיטים כבדים (ובעיקר לא כהים, כי הם "בולעים" את האור) מתחת לחלון, אלא להשאיר אותו פתוח לאור, ולהדגיש אותו בווילונות עדינים. באפשרותכם גם להפוך את החלון לגדול יותר למראה, באמצעות תליית וילונות מהתקרה עד הרצפה, שמייצרים אשליה אופטית של חלונות גדולים מהקיימים. חדר מואר ומאוורר הוא פרט הרבה יותר חשוב מכל פתרון עיצובי מתקדם – לעולם אל תתפשרו על פרט זה.

דחפו את הארונות ואת שטחי האחסון לצדדים
גם בסלון אין מנוס משטחי אחסון שונים – בדרך כלל, שידות, ארונות ומדפים. על מנת ששטחים אלה לא יהפכו לגורם מרכזי בסלון ולא יפריעו לכם בנוכחותם, יש למקם אותם כמה שיותר בצדדים ובפינות. במידת האפשר, כדאי להוסיף להם אביזרים מייפים, כגון מפות קטנות. מלבד ארון הספרים שבו אתם רוצים להתגאות בפני האורחים, את שאר הדברים מומלץ לאחסן בתוך שטחים סגורים למיניהם.

אפשרויות תאורה שונות
האור הוא חלק חשוב ביותר בעיצוב. גם אור השמש המגיע מהחלונות, וגם פתרונות התאורה שאתם ממקמים בחדר עצמו. מומלץ שיהיו לכם לפחות שני פורמטים של אור שיאפשרו לשנות את האווירה בלחיצת מתג אחת. לדוגמא, מנורה גדולה אחת המאירה את כל החדר, ומנורה עומדת לתאורה רכה ורומנטית יותר.

טאץ' אישי – תלו תמונות שלכם ושל המשפחה
עם הופעת הצילום הדיגיטלי, פחות אנשים תולים את התמונות שלהם ושל בני משפחתם במקומות בולטים ברחבי הבית, אך מדובר בפרט שתורם רבות למראה החיצוני של הסלון. במקום קירות ריקים – תמונות במסגרות שונות או הדפסי קנבס מושקעים יראו שמדובר בבית מלא באהבה, וגם ימלאו את לבכם באושר ובהכרת תודה בכל פעם שתביטו בהן. ניתן לעצב פינה ייעודית לתמונות, או פשוט לתלות תמונה אחת גדולה. מדובר בדרך הטובה ביותר לפצות על שטחים גדולים וריקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה